wtorek, 7 lutego 2017

Co się działo w ... STYCZNIU.

Cześć

To moje pierwsze podsumowanie miesiąca. Biorę się do pracy i mam nadzieję, że się Wam spodoba. Może znajdziecie coś dla siebie.

   Styczeń zaczął się dla mnie niefortunnie, bo już w pierwszych jego minutach, zaraz po złożeniu życzeń, rąbnęłam głową w kant daszku w drewnianym domku dla dzieci😓. Postanowiliśmy wejść na tarasik i zrobić sobie zdjęcia... Byłam w szpilkach i wchodząc po schodkach patrzyłam tylko pod nogi a nie w górę. No i niestety ... dobrze, że mi żaden guz nie wyskoczył. Na początku roku trochę chorowałam ... a potem ... także pod koniec. Zrozumiałe jest więc, że cieszę się iż styczeń już za nami. Ale, ale ... były też i fajne chwile😃😃😃🙌.

UDAŁO MI SIĘ:
  • skrócić zasłonkę i firankę oraz 
  • zrobić niezłą sałatkę, 
  • placki bananowe i 
  • zupę krem z ziemniaków i cebuli
  • pozbyć z domu 373 rzeczy!
    ...między innymi
Sałatka:
  • 4 średnie ogórki konserwowe
  • 1 puszka cieciorki
  • 1 średniej wielkości kurczak wędzony ( Biedronka - na wędlinach)
  • ok. 10 sztuk kukurydzy - mini kolby w słoiku
  • 1 papryka czerwona
przyprawy wg uznania ;
  • oregano 
  • papryka słodka
  • czosnek granulowany
  • troszkę wegety
Wszystko pokroić i wrzucić do miski. Wymieszać z przyprawami. Smacznego:)

Placki bananowe :


W zależności ile zjemy ... Jednego dojrzałego banana rozgniatamy widelcem z 2 jajkami. Niczym nie doprawiamy. Smażymy na bardzo gorącej patelni. Podawać z owocami, same w sobie są bardzo słodkie i jak dla mnie było zbyt słodko z syropem klonowy. 


Zupa krem:

Na litr rosołu (przyznaje się bez bicia zawsze robię z kostki 😁) dodałam 5 średnich pokrojonych w kostkę ziemniaków i 2 pokrojone cebule. Wszystko (raptem 3 składniki) gotować razem jakieś 20-30 minut. Na sam koniec wszystko zmiksować na krem i gotowe! Starczy na jeden obiad dla 2 osób (chyba, że będzie mało😉) Smacznego!


PRACOWAŁAM NAD:
  • BuJo 





  • i #wyzwanie10x10zima prowadzone przez Kameralną
Uwielbiam bloga Doroty Zalepy i pilnie śledzę kolejne Jej posty na Facebooku i Instagramie. Moje codzienne zestawy publikowałam w grupie SLOW LIFE & SLOW FASHION - droga do uważnego życia na Facebooku oraz  na moim koncie na Instagramie.

PRZECZYTAŁAM :

    Bardzo ciekawa książka, dobrze się czytało. Zachęcam też do zapoznania się z życiorysem samej autorki:) Z tego co udało mi się doczytać to bardzo mądra osoba😄. Prowadzi bloga http://styledigger.com/ oraz własną firmę.

"W codziennym zabieganiu wydaje nam się, że wszystko jest tymczasowe, a kiedyś zaczniemy żyć naprawdę. Ale to właśnie zwykłe dni decydują o tym, jak przeżywamy swoje życie.
Wyobraź sobie, że masz czas na odpoczynek, na spacer, pogłaskanie kota, popołudniową wycieczkę. Że możesz sobie pozwolić na przerwę i wolny dzień.
Nie odkładaj życia na potem. Planuj odpoczynek. Wyznaczaj priorytety. Próbuj nowych rzeczy. Znajdź czas na codzienne rytuały.
Życie we własnym tempie jest sztuką. Zacznij stawiać pierwsze kroki." - fragment opisu z Lubimyczytać.pl

  • oraz Minimalizm Daje Radość Francine Jay
Uświadamia nam, że gdy próbujemy włożyć do naszego życia zbyt dużo, wówczas nie ma już w nim miejsca na nowe doznania i doświadczenia, nie korzystamy z szansy własnego rozwoju i pogłębiania naszych relacji z innymi. Minimalizm pomaga nam to zmienić. Usuwając z naszych domów, list zobowiązań oraz umysłów nadmiar, opróżniamy naszą czarę, otwierając tym samym niekończące się, nowe możliwości w naszym życiu, i w miłości. Ponadto otwieramy się na marzenia, na nadzieje, i odkrywamy dotąd nam niedostępne ogromne pokłady radości. 

Kiedy zrezygnujemy z niepotrzebnych rzeczy, możemy przeznaczyć odzyskaną przestrzeń, czas i energię ludziom, których kochamy. 

I o to właśnie warto walczyć! - fragment opisu z Lubimyczytać.pl

OBEJRZAŁAM :

Byłam w kinie na filmie:

"Powidoki". 2016 Charyzmatyczny malarz Władysław Strzemiński nie godzi się z socrealizmem i pozostaje wierny swojej drodze artystycznej.  - http://www.filmweb.pl/film/Powidoki-2016-755281

Widziałam także :

"Jak zostać kotem" 2016 Zarozumiały biznesmen, uwięziony w ciele domowego kota, stara się z niego wydostać. - http://www.filmweb.pl/film/Jak+zostać+kotem-2016

"Legion samobójców" 2016 Grupa złoczyńców otrzymuje od rządu szansę na odkupienie, wypełniając misję zagrażającą ich życiu. - http://www.filmweb.pl/film/Legion+samobójców-2016. Występują : Will Smith, Jared Leto i Margot Robbie

"Gorący pościg" 2015 Mało ogarnięta policjantka musi eskortować świadka koronnego do sądu. Po drodze mają mnóstwo przygód. - http://www.filmweb.pl/film/Gorący+pościg-2015 z Reese Witherspoon.  


"Księga dżungli" 2016 Wilcza rodzina przygarnia chłopca, któremu nadaje imię Mowgli. Gdy ten podrasta, zaprzyjaźnia się z czarną panterą Bagheerą i niedźwiedziem Baloo. - http://www.filmweb.pl/film/Księga+dżungli-2016

oraz seriale:

I tu w styczniu zaszalałam, bo zobaczyłam:
  • Ballada o Januszku
  • Boża Podszewka
  • Noce i Dnie
  • Tulipan
SŁUCHAŁAM :

Głównie 2 płyt :
  • Forever Child Agnieszki Chylińskiej
  • Tamta Dziewczyna Sylwii Grzeszczak
ODKRYŁAM :
  • aplikację Spotify i 
  • Test Kibbe Wyszło mi, że jestem typ Classic a nawet Dramatic Classic. Dajcie znać co myslicie.
I to by było na tyle. Zostaw proszę komentarz, bo to bardzo motywuje😃.

2 komentarze:

  1. Pracowity i pełen inspiracji miesiąc miałaś. Ciekawa jestem jak w marcu :-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za komentarz:) Dziś pracowałam nad 3 postami i mam nadzieję, że choć jeden opublikuję w tym tygodniu. Info będzie na Insta Zapraszam i również pozdrawiam☺

      Usuń